ladybird.


finns det nåt mer heligt än en tvättstuga?? om man bor i lägenhet & delar tvättstuga med andra alltså. man kan bli så fruktansvärt upprörd om man bokat tid & ska tvätta, & upptäcker att den som tvättat innan lämnat kvar varenda plagg inne i torkrummet! AAAAAAAH.
eftersom alla är människor & kan ha missat att jag bokat tiden efter, så vill jag alltid ge dem en chans att komma på sitt misstag innan jag går dit, arg som ett bi, & förklarar läget.... så nu hänger mina sjöblöta kläder ihopklämda i ett hörn av torkrummet. (vilken lång mening det blev, men ni fattar....) hursomhelst finns det inte en chans i världen att det kommer bli torrt där.......

sen en annan underlig sak. igår när jag kom hem såg jag nåt litet på hallgolvet, jag böjde mej ner för att se vad det var. en nyckelpiga????! mitt i vintern? det har jag nog aldrig sett förut. det brukar finnas nyckelpigor i den är lägenheten då & då, men på sommaren. då kan man ju bära ut dom.. men nu måste ju den lilla stackarn få bo kvar här inne. undrar hur länge kiwi tolererar att vi har en inneboende? det konstiga är att jag såg den flera gånger igår, & idag när jag satt i soffan kom den spatserande emot mej, i teverummet.
det måste ju betyda nåt, eller hur?
mamma säger att nyckelpigor kommer med kärlek, det lät ju fint;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0