TIVI!


fasen vad internet har strulat de senaste dagarna!! det är därför jag inte uppdaterat ett dugg! (jag lovar, det är därför)!
igår följde jag med marie på stan en sväng. hon skulle köpa en tröja till dopet hon ska på. vad tror ni hände? jag - som inte hade planerat att handla nåt, köpte allt! massor verkligen! hahahah, jag bad mest om ursäkt hela dagen för att marie fick stå & trampa medan jag var inne i massa provhytter! varför blir det alltid så? om man har planerat en massa man ska köpa så hittar man inget. & så tvärtom. jag har härmed räknat ut att man inte ska planera vad man ska shoppa om man ska iväg på en shoppingrunda. då hittar man allt möjligt! hur tror ni det slutade då? jo, jag hade hela baksätet fullt av olika påsar. marie hade noll när jag släppte av henne då dagen var slut.
det blev dock ingen teve som jag hade tänkt. hade ringt & sagt att de kunde lägga undan den sista de hade av den typen, sedan velade jag fram&tillbaka hela dagen. tills de ringde ifrån affären & funderade när jag skulle hämta den. kände mej som en satkärring när jag sa att de nog fick ställa fram den igen. när jag först hade sagt att jag verkligen skulle ha den! & när de hade varit så snälla & ställt undan den, även fast det var rea! det brukar dom väl inte egentligen?!
hursomhelst så hade jag ändrat mej idag om teven. höll tummarna att den fortfarande skulle vara kvar när jag slutade jobba, vilket den var. jag skämdes lite efter gårdagen, men köpte den sen på typ en kvart + väggfäste. nu står den tillfälligt på min byrå i sovrummet. det känns bra! min första egeninköpta teve. & INTE på avbetalning = ännu bättre! jag gillar att betala direkt, så är det ur världen! undrar om jag ändrar mej när jag fått äta gröt & nudlar resten av månaden.... ?

idag blev det iallafall supergod fredagsmiddag; lövbiff fylld med ost & soltorkade tomater, kryddsmör & kroketter (eller krotetter som det tydligen också heter :))
nu ska jag äta chips framför teven. trevlig helg på alla lediga typer! själv ska jag jobba ihelgen!!!!!!!!! jag är inte bitter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0