5/4 -10


vi stack såklart ner på isen idag, när vi såg solen imorse! det var inte riktigt lika varmt idag, men såfort solen var framme var det superhärligt! pimplade, utan resultat. limpan däremot drog upp en finfin abborre! :)

vi lämnade våra spön i fiskehålen när vi gick in till elden & fikade. jag lämnade handskarna & lite andra grejer vid mitt spö så att ingen skulle komma med skoter & köra över spöet. jag tänkte att då syns det ju bättre! iallafall så kom en karl med sin hund, som var lös. vi såg hur hunden styrde sina steg närmare & närmare våra grejer. helt plötsligt ställer han upp sitt ben & vi se hur han pinkar mot handskarna! jag blev tvärarg (som jag brukar bli), & trampade iväg mot handskarna. & mycket riktigt, när jag kom fram såg jag en gul fläck & ett par blöta handskar. jag ropade åt mannen som satt en bit bort att hans hund hade pinkat på mina handskar. han sa att han kunde tvätta upp dem åt mej. men det funkar inte riktigt, då det var ett par skinnhandskar. inte billiga. mammas dessutom som jag hade lånat. jag tycker att det var lite dåligt att han inte ens kom fram & bad om ursäkt.
hur var det nu, om att hålla rätt på sina hundar?

annars en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0