akut utryckning!!


... så vaknade jag imorse!
klockan var kanske 06.30 när min kära sambo rusar in i sovrummet där jag sover som bäst. han hade fått nåt i ögat, & som den sköterska jag är så kliver jag upp. (även fast jag hade planerat att ha sovmorgon idag, iallafall till nio) vi kämpade med att skölja & spola i ögat i kanske en halvtimma. han kunde inte öppna ögat ett dugg. när vi hade spolat en stund till fick han upp ögat litegrann, & det såg förjäkligt ut! men när vi hade hållit på i drygt trekvart så ser vi en liten, liten sten komma fram i tårkanalen!
jag förstår att det hade gjort ont, en liten sten med sylvassa kanter! usch!
iallafall så gick jag & la mej igen när han, glad i hågen att kunna se igen, äntligen drog iväg på jobbet. där låg jag, utan att kunna somna om. & när jag tillslut lyckades somna igen så SOV jag. hårt. syrran hade ringt flera gånger, & jag sov. typ vid 10.45 fick jag ett sms, som jag vaknade av. & tur det, för att annars hade jag nog sovit bort även andra halva av dagen. ÅH, jag blir så jäkla stressad när jag sover så länge. kvart i elva!!!!!!! halva dagen är ju borta! men jag behövde det tydligen. japp, nu ska jag in i duschen! sen ska jag förbi eriks jobb & kika på våtrumsmattor! pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0