midsommarhelgen.

midsommar spenderade jag hos min faster & farbror & kusin & farmora. vi grillade och spelade gamla godingar hela kvällen! jag hade gjort en silltårta som blev en hit! sedan sov jag över där för att slippa ta en taxi. & sedan har jag varit fastklistrad kvar där till i eftermiddag. vi har varit ute i det underbara vädret & solat & spelat kubb. igår beställde vi hem pizza som vi såklart åt ute, äntligen har sommaren kommit! mittidan idag färgade jag min fasters hår nästan knallrött. ikväll har jag kokat saft & skalat rabarber så imorgon bakar jag rabarberpaj. jag har haft en supermysig midsommarhelg! fast min kamera har gått sönder, jag undrar om det beror på att jag har tappat den i golvet så ofta? sist var det i betonggolvet i vår trappuppgång... tråkigt!
för en stund sedan hämtade jag vår inneboende på bussen så snart ska vi slå igång en av de bästa filmer jag nånsin har sett - den vita massajen. sist jag såg den grät & grät jag, plus att jag knappt kunde berätta för sis & mamma om den, för att jag bara grät när jag tänkte på den. plus att den är verklighetsbaserad.

mamma&pappa dom rackarna har firat midsommar i turkiet i 40 graders värme!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0