vacation.


i fredags åkte jag & syrran hem till åselet. färden hem var en mardröm, stekhetta & utan AC! ni kan ju tänka er! min kisse satt i baksätet & skrek så jag fick stanna ibland & hälla lite vatten över hennes huvud för att kyla ner henne. vägomläggningen var fruktansvärd, har aldrig varit med om nåt liknande! stenarna var skitstora så man gled bara runt på dem, kändes precis som vattenplaning! usch! men vi kom fram hela allihopa iallafall!
på lördagen åkte vi iväg till klippen, vi hade med oss farmor & fika. sedan badade vi & grillade lunch ute. på söndagen tog vi båten & var ute hela, långa dagen. vi fiskade & hade det bra. sen vet jag inte varför syrran skulle luta sej över båtkanten, men hursomhelst så tappade hon sina nya solbrillor... ner i vattnet! det var lite för mörkt i vattnet för att se dem väl men ibland kunde vi skymta dem där nere på botten. det var såklart sådär supersnuskigt & vi såg en massa "sticki stubba" runtom. iallafall så skulle hon absolut få upp dem, så vi kämpade med åror & allt möjligt innan jag insåg att jag måste ner i det äckliga vattnet. syrran sa att jag inte behövde men jag hade bestämt mej. jag tänkte att om jag har på mej flipflops så känner jag inte det värsta av snuskbotten. men såfort jag klev ett steg ner i vattnet så sögs skorna fast. jag fick gå barfota.. tillslut klarade jag inte mer av botten så jag kastade mej ner i vattnet & började sprattla tills jag var bara en halvmeter ifrån solisarna. då fick jag panik & klamrade mej fast i båtkanten & skrek & sparkade med benen. jag tänkte på allt äckligt jag hade under mej som jag inte kunde se, fiskar & sticki stubba. det gick inte, jag fick ge upp & lämna solisarna där på botten.
i veckan har jag varit barnvakt åt syrrans minsting, & igår följde vi med marie & badade lite.

japp, det var det. ikväll ska jag & syrran på SPA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0