pedant, jag?


Igår fick julen åka ut, det kändes riktigt skönt faktiskt! Nu är det snart sommar! :)
Det blev en riktig storstädning när jag ändå var igång. & jag har verkligen problem med städning & sånt. Först att diska, jag står verkligen med disk efter en middag i nästan en timma. Skrubbar, skrubbar, skrubbar. Ni kan nog inte förstå hur jag beter mej när jag gjort kyckling, i mitt huvud är rå kyckling=salmonella!!!! Okej, det kanske är lite överdrivet. Gubben blir vansinnig över hur jag diskar. & sen städningen.. om han dammsuger så springer jag efter & kollar efter små dammgrejer som han möjligtvis missat. & det är inte det att han är slarvig. Det är snarare så att jag är övernoga, jag har insett det alldeles nyligen! Men det spelar ingen roll att jag vet om det, näsan är ändå där! Igår tog jag hand om all städning själv, & det var riktigt skönt att sätta sej ner igårkväll & veta att det är riktigt rent överallt. Måste påminna igen om att min sambo inte är slarvig. Det är bara ett par konstiga & jobbiga tvångstankar jag har. Usch.
Idag kom mam, sis & limpan hit. Vi shoppade loss, jag sprättade såklart någon nolla mer än 100. Sedan bjöd jag dem på mexikansk kycklinglasagne. Blev super! Efteråt åt vi en chokladbolls-kaka som gubben faktiskt gjort igår, med glass & frukt. Jag är fortfarande proppmätt!

Nu måste jag lägga mej i soffan ett tag. Storstädningen igår känns i ryggen, gott & väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0