challenge!


Blev utmanad av Emma
Regler: Den utmanade skriver 8 (o)vanor/fakta i sin blogg och utmanar sedan 8 andra.

1. Jag är en riktig sölgris. Det är verkligen inte nådigt! Varje frukost/lunch/middag/fika kan jag garantera att jag på något vis spiller eller sölar. Jag har gjort det så länge jag minns. Jag vet att pappa fick bli uppretad varje dag vid middagsbordet. Nu har min sambo fått ta över pappas roll. Fast han blir inte ens irriterad, han tittar bara på mej & skakar på huvudet. Han har försökt lära mej att tugga med stängd mun, & att man inte pratar när man har mat i munnen. (Det är skitsvårt kan jag säga! Testa! Man får nästan kramp i käkarna om man ska tugga med helt stängd mun!) Han säger att om jag skulle ha på mig en bred haklapp varje gång jag äter något, & sparar allt jag sölat under en vecka så skulle jag ha en hel måltid gratis i haklappen. Värsta gången var nog när jag var på middag hos mina svärföräldrar runt jul förra året. Eriks morfar var med, & jag välter ut mitt glas med cocacola, så det flyger över hela bordet & rakt mot morfarn. Han fick ställa sig upp såklart, för att inte få all dricka över knäet. Det är konstaterat, jag är en sölgris.

2. Jag har en riktigt hemsk ovana att bita ihop käkarna såfort jag ser något som jag tycker att gulligt. Det har jag gjort så länge jag kan minnas. Typ om jag träffar en gullig liten hundvalp, då är följande timmar typ förstörda. Jag har bitit ihop käkarna så hemskt att jag fått spänningshuvudvärk. Ni kan ju tänka er hur jag har det här hemma, där det finns en katt, en hund & ett marsvin. Jag springer ju bara runt med ihopbitna käkar hela dagarna. Hua, vad jobbigt det är!

3. Jag är långsam. Otroligt jäkla seg av mig. Främst när det gäller att duscha & sminka mej. Om jag ska ut med kompisar en kväll brukar de ringa runt två på dagen, & säga åt mej att gå in i duschen. Annars vet de att de kommer få vänta, & vänta. Jag vet inte vad det är som tar sån tid heller. Det tar extra lång tid om jag känner mej stressad, om jag vet att jag måste vara klar till en viss tid. Då springer jag bara runt & tittar på klockan hela tiden, för att se om jag hinner bli klar i tid. Ni hör ju, bara det tar ju förfasen en massa tid som jag hade kunnat använda mej av.

4. Jag är ett kontrollfreak. Jag har lappar här hemma till tusen, där det står grejer jag måste göra. Jag tror inte direkt att jag är mer upptagen än någon annan. Men jag litar inte på att jag ska ha grejerna i huvudet, så därför skriver jag upp vad jag ska göra. Det kan vara att jag har bokat tvättid, eller att jag ska ringa något viktigt samtal eller om jag har någon tid att passa. Men jag fattar inte varför... jag skriver upp grejerna & sedan tittar jag nästan aldrig på lapparna. Jag gör grejerna ur minnet, & sedan kan jag se en gammal lapp & då slänger jag bara bort den, för att jag gjort det som står på den för en vecka sen, utan att ha tittat på den alls. Så jäkla onödigt.

5. Jag har ett sjujäkla sifferminne. Som på jobbet har man ju hela tiden en massa olika koder att komma ihåg i huvudet. Men det är inte så att jag pluggar in koderna. Jag får veta koderna, skriver dem på en lapp, & sedan kollar jag aldrig på lapparna. Bara jag har fått höra dem eller se dem en tväris så sitter de där. Det är jäkligt skönt måste jag säga. En gång har det hänt att jag glömt min PIN-kod på mobilen. Jag vaknade en morgon, mobilen var av & jag kunde inte för mitt liv komma på koden. Den som jag alltid hade kunnat!! Men jag lät det vara, & väntade på att den skulle dyka upp i huvudet. När jag vaknade morgonen efter såg jag siffrorna framför mej, & sen har det aldrig hänt igen.

6. Jag måste vara en nattmänniska. Under dagarna kan jag känna mej trött & slö. Även på kvällarna, runt åtta-nio skulle jag kunna lägga mej & somna som en stock. Men när jag väl lägger mej vid elvatiden, då får jag springa upp flera gånger & göra grejer som jag känner måste göras på studs. & när jag väl sätter igång skulle jag typ kunna städa hela lägenheten utan problem, klockan elva på kvällen. Jag får alltid för mej att göra en massa projekt precis innan jag lägger mej. Inget vidare sätt att varva ner direkt.

7. Jag har fått höra att jag inte är rolig att se på film tillsammans med. Jag sitter & frågar grejer hela tiden om filmen, som om den jag ser tillsammans med skulle ha sett filmen redan, eller iallafall vet mer om den än vad jag gör. Mamma har alltid fått säga "jag har inte sett mer än dej", varje gång vi sett på film. Erik brukar härma mej när vi ser en film, för att jag ska få se hur jobbig jag är. & det är verkligen skitjobbigt. Fy! Så, slå aldrig igång en film om jag finns i närheten. Jag är hopplös.

8. Jag är inte direkt sportig av mej. Inte alls faktiskt. Promenader kan jag gå, men aldrig att jag får för mej att ta en promenad bara av mej själv. Då får folk ringa & nästan dra mej ut. Nu, när vi har Eros är jag ju tvungen att rasta honom, så det är nog jäkligt bra för mej. Jag är en riktig latmask. Men bara jag tar mej i kragen så får jag ju iväg mej själv på gymmet, det går faktiskt bättre av någon anledning. & jag har märkt att jag är jäkligt "lättränad", & tjurig. Har jag bestämt att jag ska klara något så gör jag oftast det. & jag känner direkt vad mycket bättre konditon jag får bara efter att jag tagit någon enstaka runda i veckan. En del tränar & tränar, utan att se nåt resultat. Jag skulle nog vara hur fit som helst bara jag gav mej fasen på det, & utan någon vidare ansträngning. Men det kommer nog inte hända.

Sådär ja, nu ska jag alltså utmana 8 stycken. Men det är så att typ ingen jag känner har någon blogg, tråkigt nog.
Det får helt enkelt räcka med att JAG UTMANAR SANNA & NADJA.

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, jag kände verkligen igen mig i det här med film. Jag sitter också alltid och frågar och jag brukar få samma svar som dig. Hanna brukar tycka att jag är rätt irriterande!

2009-01-29 @ 10:27:35
URL: http://malineriiksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0