skulle inte ha klivit upp imorse.


hela den här dagen alltså!!!!!
det började med att det var typ 27 minus när jag klev upp. jag fick vackert dra på mej hela vintermunderingen när jag skulle på jobbet, men jag tänkte "de ä lugnt, ja hedde ju i motorvärmarn igårkväll". HA! inte fan hade den gått igång, av nån underlig anledning. bilen ville knappt starta såklart, men gjorde det iallafall (det enda positiva som hänt idag) så jag kunde ta mej på jobbet.
sedan skulle jag sluta klockan 13, men jobbade såklart över. bilen startade en andra gång i kylan, som jag hade antagit skulle ha dragit förbi till eftermiddan (okej, två positiva saker som hänt).
kom hem till ett 15 grader varmt hus. kokade kaffe till förbannelsen, som jag sedan drack upp! tände tusen ljus, alla lampor, och elektronik för att få upp liiiite värme iallafall. startade el-elementet som jag är livrädd för, för att det luktar bränt. väntade i en timma på att det skulle bli varmt. elementet var ändå iskallt, tills erik kom hem & satt i kontakten till det. (!) fick såklart ont i magen av allt kaffe. började dammsuga i förtvivlan för att få upp temperaturen en HALV grad till! tills dammsugaren tvärdog. den måste ha brunnit, för den vägrar starta nu. den gamla dammsugaren har vi redan hunnit ställa ner i våran ofräscha källare, så den vill jag inte ta upp & dammsuga klart med. i brist på annat började jag stöka upp i rummet där syrran sovit i veckan. erik skulle hjälpa mej rulla ihop madrassen, men jag (som den tjurskalle jag är) skulle absolut ha det gjort direkt! fick sedan skylla mej själv när jag slet i madrassen med min onda axel. gissa om det gjorde ont!! efter det vart jag less på allt, så jag tänkte att jag skulle ge bebben lite mat. det brukar vanligtvis vara harmoniskt, en söt liten falukorv som kuttrar av lycka för att få ännu mer mat. men inte idag, som jag borde ha fattat - jag tappar såklart ut halva påsen med mat över golvet jag just dammsugit.
då hamnade jag här. jag tänker inte säga att det inte kan bli värre, för då blir det oftast det. men jag kan säga att det inte var den bästa början på min lediga helg. jag skulle inte ha klivit upp imorse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0