Helgen.



Ihelgen följde jag med gubben & jaga igen.
Jag minns förra året jag följde med.. jag var flygförbannad innan vi ens kommit till passet. Jag tyckte att varje steg var en pina & arg som ett bi satt jag nog & klagade mest hela dagen. Jag var blöt & frös, hade skavsår & det var det ena med det andra. Jag trodde aldrig att jag skulle ge mej ut i älgskogarna igen.
Men, som sagt så har jag följt med även i år. & vad är det som hänt under det här året? Jag klagade inte en enda gång medan vi gick, utan pinnade på utan problem. Jag frös lite, men märkte att jag blev varm då jag rörde mej! Hah! Jag hade inga skavsår.. inget att klaga på iallafall. Allt gick som smort, förutom att han inte fick skjuta nåt. Det var synd. Men vi fick se två älgar på en & samma dag iallafall! Så det var skoj. Hur som helst kommer jag följa med fler gånger när han ska jaga, LÄTT!

  
Min egna älgjägare! & såhär ser jag ut på pass. Haha!!


en stolt husse.

Efter en heldag ute i skogen kom vi hem till en underbar middag. Vin & kräftor, räkor, olika pajer, hembakat bröd & så vidare.. Dagen kunde inte få ett bättre slut! & så spelade vi lite Rockband, för att sedan somna såfort vi la huvudet på kudden. Man blir ju så trött av att vara ute en hel dag! :)

När vi satt på passet sa gubben:
"Vad roligt det är med sällskap... det var bra att du tog med nötter".
Jag svarade: "Var det bara för nötterna det var bra att jag följde"?
Då svarar min kära pojkvän:
"Nja.. det var ju ganska trevligt att du tog med Plopp också".

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAH, vad roligt det där med ploppen och nötterna!! Jag skrattar ihjäl mig!!!! :-D

2008-09-17 @ 10:54:09
Postat av: Anonym

och hahahahahahhahahha vad rolig du ser ut på bilden i mitten!! du ser ju inte klok ut!!!! hahaha

2008-09-17 @ 10:55:11
Postat av: Liza

Jag vet! Visst är den bilden skadad??! Hahahah!

2008-09-17 @ 13:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0