Vilken helg.


Herregud vad mycket vi har hunnit med ihelgen! Mina föräldrar har varit här & hälsat på, så jag hade planerat hela veckan för fredagens middag. Den skulle vara väldigt genomtänkt & lyxig :)
Jag var ledig hela fredagen, så jag började med att bränna iväg till min kusin för att få fotvård. Jag var i enormt behov av det, & nu är mina fossingar mjuka & fina! Hon la till&med på ett mörkrött lack på naglarna.
Sedan var det bara hem & börja med kvällens middag. Till förrätt hade vi en het asiatisk soppa, med kräftstjärtar. Till det hade vi bröd & ett vitt vin som ska drickas till skaldjur. Sedan blev det småplock, vilket denna kväll innebar laxrullader med gravlaxsås & rom, & ostbollar som verkligen blev en hit!
Till huvudrätt gjorde vi årets godaste(!) bakpotatis & älgfilé stoppad med mjukost, tomat & timjan. Vi hade två olika såser till, & en fin sallad (som min sambo hade gjort ;)) Självklart hade vi ett rött vin till själva middagen. Till efterrätt blev det cheesecake, som tog slut otroligt fort! ;) Senare på kvällen drack vi Irish Coffee (min pappa är mästare på Irish)! ;)
Middagen blev väldigt lyckad & trevlig. Sedan spelade vi Rockband & sjöng till småtimmarna.
Efter det har vi hunnit springa på affärer, & mamma har strukit de gardiner jag inte hunnit stryka. (jag har bara hängt upp dem som de är, & det har väl inte varit så särskilt vackert) Hihi.
Idag har min kära mor även satt om ALLA mina blommor, & det är ett par stycken! Åh, vad skulle jag göra utan henne?!! Medan hon pysslade med blommorna slängde jag ihop en hjärtformad sockerkaka, med fyllning. Supergott!

Idag var vi förbi & shoppade hos Lotta. Jag köpte en Aloe Vera-juice som ska rena kroppen ordentligt. Köpte även ett läppglans & ett doftljus som man, efter att man eldat det, kan använda som handkräm. Det luktar hur gott som helst, körsbär!! :)

Nu har mina föräldrar åkt hem, & det är alldeles tyst & lugnt här i lägenheten!
Ja, det var min helg det. Lägger ut lite bilder senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0