no idea.


Pirogerna igår blev faktiskt riktigt bra! Jag var lite väl less innan det var färdigt, då jag envisades med att göra dem från scratch, även fast det finns färdig deg att köpa! Hihi, jag vet inte hur många timmar alltihopa tog, då degen först skulle jäsa en timma & sedan ytterligare tjugo minuter innan man kunde slänga in de förbaskade pirogerna i ugnen! Men som sagt så blev det lyckat, men nästa gång blir det nog färdig deg... ;)
Jag höll mej då ifrån telefonen hela tiden. Jag tror familjemedlemmarna i Åsele satt som på spik & väntade på samtal efter samtal fyllda med ramsor av svordomar! Men jag har nog blivit vuxen nu, tidigare hade jag ringt & varit skitförbannad över någon småsak när jag ska försöka mej på någon ny maträtt.

Sedan har jag glömt att berätta att jag äntligen köpt riktiga vinglas! Sex stycken rödvinsglas äger jag nu! Hihi, finally! Mam&pap brukar bli så irriterade över våra tidigare glas som vi använt som vinglas. De rymmer ungefär lika mycket som ett vanligt vinglas, gånger tre! Hah! Nu fattas bara vitvinsglas också, det ska jag önska mej i julklapp! Jag & gubben har skrivit varsin lång önskelista inför jul. Det knäppa är att jag insett en sak som jag inte tänkt på tidigare. Eriks lista består av kläder & grejer till sej själv. Min lista består endast av hushållsgrejer & saker till vårat gemensamma hem! Ganska underligt egentligen...

Nu ska jag jumpa in i duschen & sedan iväg på Apo & se om de har någon bra salva för mitt stackars öga. Ett ögonlock sväller mer & mer & ibland är det alldeles rött. Vad kan det vara?! I have no idea. Mycket märkligt. Det varken kliar eller gör ont, men stör ganska mycket då det stramar varje gång jag blinkar.
Jaja, det var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0