Älgskogen, del 1.

Nu är jag hemma i stan igen, efter en helg i älgskogen.

I lördags var jag lite trött när vi for ut tidigt på morgonen. Jag satt verkligen & kämpade för att hålla mej vaken där uti skogen. Jag sa till Erik att jag skulle ha haft med mej ett liggunderlag så att jag kunde ha lagt mej ner & vilat en stund. Ögonlocken blev tyngre & tyngre, & rätt som det var vaknade jag till där jag satt. Jag frågade Erik om jag hade somnat, & jag hade tydligen sovit i typ en kvart! Sittandes, på pass hade jag suttit & snarkat!!! Vilken storjägare man är! ;)

När vi sitter i skogen kan jag bli lite rastlös. Det slutar med att jag hela tiden måste sitta & äta på nånting. Jag äter mest hela dagarna. Mackor, godis, frukt & allt jag hittar i ryggsäcken. För att inte förglömma - ägg! Jag har tjatat på Erik för att han aldrig tar med lite salt som vi kan ha på äggen. Ihelgen hade han förberett sej... trodde han. Han tog fram äggen, & skyndade sej säga "nu har jag tagit med kaviar, så jag slipper få en utskällning". Hahahhha, jag svarade bara lite tyst att det ju var salt jag ville ha på, & inte kaviar! Men jag kunde ju inte bli arg, han hade ju faktiskt försökt den här gången, även om det blev lite fel! :)

Vid ett annat tillfälle satt jag & funderade över om vi inte skulle ha åkt iväg på en hotellhelg, bara jag & han. Jag föreslog att vi skulle planera in det nån gång framöver. Jag sa att vi kunde ju gå ut & äta en fin middag & dricka lite vin. Bara ha det mysigt en hel helg. Jag tyckte att det lät hur bra som helst.
"Varför då"? Är det enda jag får till svar.
Tack Gud, att du har skänkt mej denna karl....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0