Vårens härligheter.


Min Valborg spenderades på jobbet, ingen brasa för mej alltså. Jag fick nöja mej med att se ett par brasor från arbetsbilen. Men jag var nöjd, valborg känns inte så viktig för mej. Den brukar bara innehålla kyla, lera, andnöd då röken från brasan har en tendens att alltid fara rakt på mej, även om jag inte står i vindens riktning. & kläderna luktar alltid hemsk rök efteråt. Nejtack. Det var lite tråkigt att det sket sej med de tidigare valborgsplanerna, men så är det ibland.
Idag har jag tjänat kosingen hela dagen. Men nu har jag helg! Skönt! Än så länge har vi väl inte planerat något speciellt. Funderade på att åka till Övik & shoppa lite, & gå på mässan som är där nu. Men jag vet inte hur det blir nu, för när sis & mam var här shoppade jag för många hundralappar. Det blev två linnen inför sommaren, ett par pilots, två hårsprayer, några sminkgrejer, ett par dekorationssaker.. osv osv. :)

Jag har fått en inflammation i örat för de som är intresserade. Det gör ont & jag kan såklart inte låta bli att vara där & röra i örhänget hela tiden, för att det gör så ont. Man är sjuk.

Jag tror att vi har hittat en lägenhet nu. Jag har insett att man inte kan kräva alltför mycket. Nån dag får man väl sitt drömboende iallafall, får man hoppas.
Men man vet ju aldrig.

Nu har alla djuren börjat komma fram. Usch. Det är det värsta med sommaren! Jag har sprungit runt & skrikit över spyflugornas surrande runt huvudet på mej, skuttat på tå omringad av en stor trupp myror som planerat ett anfall på mej. Överlevde dagen iallafall, även om den slutade med att jag hittade en stor, grå spindel som stirrade på mej. Det skulle förvåna mej om jag inte drömmer mardrömmar om de små krypen inatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0