Knasboll.


Igår var ju syrran här & hälsade på. Vi sprang lite på affärer, jag inhandlade ett par jeans igen. = Två nya jeans, på så kort tid! Det känns skönt! Köpte även en pumpflaska för diskmedel. Jag är så jäkla less på de gamla vanliga, tråkiga yes-flaskorna. Köpte även en supersnygg kaffeburk. Sedan var jag även hos sjukgymnasten & fick mitt träningsprogram. Vi får se hur det går med min träning, med tanke på att jag hade ont i hela huvet igår, efter att ha bara gått igenom träningen. Nej, men vi får hoppas att det känns bättre när jag väl kommit igång med träningen. Det borde ju göra det.
Nu jäklar är det slut med att vara en latmask, som hellre ligger i soffan än tränar. Jag ska fanimej komma igång med träningen, mer promenader & vattengympa. Det sistnämnda iallafall någon gång då & då ;)

Iallafall så kom syrran på idéen att vi skulle gå & sola. Till saken hör att hon aldrig, aldrig solar i solarium! Hon säger att hon "får panik". Jag svarade med att jag vet hur det slutar; vi går dit & sen vägrar hon i sten, när vi väl är där. Sagt & gjort. Vi gick dit, jag berättade hur allting funkade & försökte låta pedagogisk & lugna ner en hysterisk syster. Tillslut låg hon där i solariet, redo. Jag skulle just lägga i pengar för att starta solariet, när hon flyger upp & klär på sej fortare än det är möjligt & skriker att hon inte klarar av det. Jag fick vackert lägga mej där & sola, medan hon satt utanför dörren på en stol, nöjd med situationen. Jag tycker synd om de stackarna som försökte ha en lugn stund i solarierna i de övriga rummen. De fick lyssna på ett jäkla liv från ett visst rum. Jag var arg som ett bi, även om jag vetat att det skulle sluta precis så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0