GomorronGomorrroooon!


Jag vaknade kvart i tio imorse! Herremingud! Nu var jag verkligen trött! Men det var väldigt längesen jag kände mej såhär pigg som jag gör idag! Jag måste ha sovit exakt så många timmar som jag behövde, för sover man för länge så känner man sej ju ännu tröttare än om man sover för få timmar! Det känns bra!
Men när jag slog på teven så var det första jag såg & hörde några som sjöng just "Gomorron, Gomorroooon....." Ni vet den där låten! & den är en mardröm för mej, då mamma alltid kom in så på morgnarna medan jag fortfarande gick i skola. Samtidigt som hon sjöng så drog hon upp persiennerna & förstörde min härliga sömn i mörkret. Det var verkligen fruktansvärt, då jag har ett hemskt morgonhumör, plus att man visste att man var tvungen att hoppa upp ur den varma & sköna sängen & dra sej iväg till skolan, igen.
När jag nu hörde den där låten fick jag precis samma känsla som då, innan jag insåg att jag inte går i skola längre, & att jag är ledig idag.. så jag fick ligga & dra mej hur länge jag ville idag! Åh, vilken lättnad!
Jag ska nog kuta en sväng på Åhléns idag tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0