SPIDER!


Idag såg jag en spindel i vårat sovrumsfönster!!!!! Den var väldigt äcklig, & alldeles rund om kroppen! Jag ringde till gubben & sa att han gatt komma hem & ta bort den, men det kunde han naturligtvis inte göra då han var på jobbet! Jag grät nästan när jag ringde. Jag är sjukligt rädd för spindlar, men grejen att den var rund om kroppen gjorde det ännu värre! Jag tänkte att den kanske hade tusenmiljoner spindelbäbisar där inne! Har fruktansvärda minnen av sånt!
Det var en dag när jag var på jobbet i Åsele.. jag & en annan som jobbade skulle försöka få ut en spindel. Saken är den att båda var rädda, jag mer än den andra. Han skulle våga sej på att ta spindeln på en tidning & gå ut med den, men när han har spindeln på tidningen & är påväg ut med den gör spindeln utfall mot honom! Han släpper tidningen & i samma sekund som spindeln träffar golvet sprids massa massa massa svarta miniprickar runt den nere på golvet!
Hon hade alltså ungar i sej, som kom ut när hon träffade golvet!!!!!! Jag hoppade & skrek. Den andra i personalen försökte lugna mej samtidigt som han försökte trampa ihjäl tre eller fyra av dessa miljoners småskitar! Det var bland det värsta jag har varit med om i hela mitt liv!
Därför vågade jag inte peta i den här runda spindeln, med ens en tidning idag. Jag tänkte att gubben får ta bort den när han kommer hem från jobbet. Det är bara det att när han kom hem var den spårlöst försvunnen! Vi ser den ingenstans! & fattar ni vad det kan betyda?!! Hon kanske lägger sej någonstans, exempelvis i vår säng & trycker ut dessa snuskgrejer som kommer sprida sej överallt!! HUA, jag vill inte ens tänka på det. Har hemska rysningen uppefter ryggen när jag tänker på det! Hur kunde jag vara så dum att släpper blicken från den? Jag skulle ha suttit & spärrat på den tills gubben kom hem, så hade jag iallafall haft en susning om var den var!


BLÄÄÄÄÄ.
Nu försöker vi glömma det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0