Pite havsbad!!

Nu är vi hemma igen!! Helgen blev toppenbra!
Idolshow, buffé, nattdopp (som alltid), shopping, förvirring, oxfilé, bowling, vin, skavsår. Ja, allt en toppenhelg ska innehålla helt enkelt!

Nattdopp är något som jag & min kusselin Nadjur alltid står för när vi är vid havet! Men nu var det så att det var så jäkla långgrunt så jag trodde att jag skulle svimma innan vi hade vattnet upp till knäna. Annars brukar vi tvärspringa ner i vattnet, doppa oss fortare än fan, & sedan upp igen. Nu sprang vi ut, & sprang & sprang.. flera hundra meter rakt ut i vattnet, med vatten inte högre än till fotlederna. Vi sprang tills vattnet kom typ upp till låren, då skrek jag till Najjet att vi gatt doppa oss innan jag föll ihop. Sagt & gjort. Vi doppade oss i världens grundaste vatten & sprang iväg & duschade. Men ett dopp var det iallafall!
Jag har, som vanligt, shoppat mer än planerat. Jag har inte vågat gå in & kolla hur mycket pengar jag har kvar. Jag vet att jag måste, men jag gruvar. Men jag är nöjd med shoppingen, så.. det får gå hur som helst :)
Oxfilén jag åt i lördags var den godaste jag ätit i hela mitt liv! & jag kommer drömma om den där maten resten av livet. Den kostade såklart, men det var värt det! My god, vad underbart det var! Jag ville verkligen aldrig bli mätt! Oxfilébiff med bakad potatis, smör & en superstark pepparsås! & ett glas vin, låter det inte underbart? GRRRRR!
Eriks kompis & hans tjej var även på campingen. Vi skulle gå till deras husvagn från hotellet där vi bodde, & jag litade blint på att Erik visste var det låg. Vi gick & gick, jag i mina decimeterhöga klackisar.. det var långt! Till&med en kisspaus behövdes på vägen dit. När vi kommer till platsen där de, enligt gubben, skulle bo så var den tom! Jag förstod att vi hade gått fel, jag var något less & arg. Vi kollade på en karta & insåg att vi hade gått åt helt fel håll, de bodde på andra sidan av hela jädra campingen. Det var bara att sätta igång vandringen igen. Erik fick minsann höra ett par sanningens ord på vägen.
Vi, allihopa, bowlade sista kvällen. Det var riktigt roligt, speciellt då vårat lag (som bestod av mej, Erik & pappen) vann! Men det som var bäst var att det var så jäkla jämnt under hela spelets gång! Det värsta är bara att mina tävlingsinstinkter är på tok för höga! Jag blir alldeles kokhet i hela kroppen, & jag skriker & svär. Det är helt fruktansvärt, & jag blir helt färdig av det. När jag är med i ett spel, spelar jag inte för att det är roligt (som man ju ska), utan för att vinna! Enbart för att vinna! Det är riktigt jobbigt, men känns grymt bra när man väl vunnit. Jag känner mej helt misslyckad om jag förlorar. Hah, vilket psykfall jag måste se ut som.. i stridens hetta! :) Jaja, jag lägger ut bilder senare idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0