Så tokigt!


HAH! Att blogga kanske inte är något för mej iallafall. Jag är alldeles för kass på att uppdatera. Jag kan ju inte hålla på & be om ursäkt i varje inlägg för att det var längesen jag uppdaterade. Won´t do.

Då var det över. Både julafton & nyår. Jag har jobbat en hel del & tjänat feta pengar! Men självaste julafton var jag ledig & spenderade därför denna hemma med familjen. Jag hade tydligen varit snällast, då jag satt & öppnade klappar i evigheter. Tillslut var alla klara med att slita upp sina klappar, men jag.. jag fick fortsätta & fortsätta. KUL! ;)
En grej var kul. Jag fick en rosa digitalkamera, plus laddare & batterier. Nu var det så att mammen hade slagit in kameran som ett paket, & laddaren med batterierna i ett annat. Självklart öppnar jag det sistnämnda först! Jag satt där & funderade vad jag ska ha batterier till en digitalkamera för? Jag bestämde mej för att inte göra någon scen av det, utan fortsatte tyst med nästa paket. & där var kameran. Vi fick oss en gott skratt! Mammen då! ;) Fick även en mobil & en massa annat skoj! Jag blev supernöjd med allt! Av mina svärföräldrar fick jag en hel ICA-kasse fylld med en massa småpaket. Hihi.
HALLÅ! Syrran fick bland annat ett läppglans av mej i julklapp. Från TooFaced, finns på eleven.se & usch så hemskt! Det är en lipplumper, som ska göra läpparna lite fylligare. Jag har testat sådant förut, men tycker aldrig att det gjort någon skillnad. Men jag tänkte att TooFaced är ju ett rätt bra märke så det kanske funkar? MEN USCH! Det gjorde så jäkla ont, & då är jag ingen gnällspik när det gäller "vill man vara fin får man lida pin", men det här! Helt sjukt, & en sak om det hade gjort så ont & det hade iallafall blivit fint. Men det såg förjävligt ut, man blev alldeles röd runt hela munnen & det såg ut ja.. hur ska jag beskriva det? Som att man hånglat med en skäggig person ett dygn, oavbrutet, kanske?! Fläskläppar = inte snyggt!

Här har ni den lilla elakingen!


Fick även Petters nya skiva. & vet ni varför? Jo, för att självaste Micke Persbrandt står för introt på skivan. Jag får alltså sitta & lyssna på hans, ni vet hans röst (!), i över en minut, när jag vill! Hihihihihihihiihihihihihihihihihihihiihih!!!! Resten av skivan är också mycket bra såklart! Men gubben sitter bara & tittar snett på mej varje gång puddingen börjar prata & jag sitter där & fnittrar & höjer volymen! :)

Nyår. Ja, ni kan ju läsa syrrans blogg, där har hon ingående beskrivit vår nyårsafton.
Men jag måste bara berätta lite! Jag & gubben hade inga planer alls, då jag jobbade till halv tio den kvällen. Vi skulle bara sitta hemma & ta det lugnt, skåla lite på tolvslaget.. trodde jag. Vad jag aldrig kunde ana var att hela min familj, inklusive syrrans sambo & min gubbe hade andra planer. De hade planerat flera veckor i förväg, utan att jag anade minsta lilla.
Jag kommer hem från jobbet som vanligt, börjar ta av mej arbetskläderna. Gubben möter mej vid dörren. När jag står där med byxorna nere vid knäna för att byta till något mer nyårsaftonsfint hör jag ett jäkla liv in från sovrummet. Jag stirrar förskräckt på en hel hjord människor som kommer springandes & tjoandes med tomtebloss i högsta hugg. Fyra vuxna människor som för ett jäkla liv, plus en liten nakenhund som kommer skuttande iförd en dödskalledräkt. Så, nu har ni bilden framför er.
Jag står där med byxorna halv nere, & fortare än ni kan ana satt de uppe vid midjan igen! Hah, snacka om att jag var chockad! & inte nog med det, när den värsta chocken lagt sej går vi in i köket. Där har de ställt fram mat & godsaker som räcker till en hel armé. (Ser det ut som, men jag kan glatt meddela att det inte fanns speciellt mycket kvar av kalaset innan kvällen var slut)! Iallafall så fanns där ALLT - hummer, laxrullar, räkor, ostbricka, rostbiff... you name it. Där kom nästa chock.
Ja, vad kan man säga. Bästa nyåret i hela mitt liv! Karaoke hela kvällen. Titta på fyrverkerier från fönstret. Skåla på tolvslaget, tillsammans med mina närmaste! Helt perfekt!
Förresten flög korken till det vi skulle skåla i, rätt upp i taket just innan tolvslaget.. detta resulterade i översvämning & en massa kladd på vår nya matta. HAHA!
Ett nyår jag alltid kommer minnas. Helt oväntat. Vilken familj man har. Helt underbart!

Här kommer ett litet hopplock av de senaste veckorna av mitt liv, i bildform.
   
 
  

Min nya kamera och telefon. Precis min stil på dem båda! ;)
 

        
Hoppas alla får ett lika bra år 2008 som jag planerat att ha!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0