emergency.


Vet ni! Jag är lite slarvig & virrig ganska ofta. Därför har mamma fått hålla reda på mitt pass i alla år. Hon har det i en speciell låda. Nu ringer hon hit en kväll & undrar om jag har mitt pass här. Jag säger lugnt att det ligger i den där lådan. Hon svarar med att hon vänt upp&ner på hela lådan, men att det inte fanns där. Plus att hela familjen gått igenom mitt rum för att hitta det. Men ingenstans! Jag blev förbenat & sa att mamma måste ha slarvat bort det! För jag var säker på att jag lagt tillbaka passet i lådan efter att jag använt det! Det tar fem arbetsdagar att få ett nytt, vi åker om sex arbetsdagar = panik! Plus att det känns som en onödig kostnad när man vet att man har ett pass någonstans! Jag tvingade mammen att ge det en chans till & gå & leta en gång till. Hon gick med på det utan förhoppningar om att hitta det. Hon hittade ett pennfodral & tänkte att "ingen kan väl lägga en pass i ett pennfodral", men öppnade det iallafall. Där låg det.. jag har alltså knövlat ner passet i ett pennfodral! Varför??!! Fråga mej inte. Plus att jag inte har något minne whatsoever av att jag gjort det! Det sjuka är ju att jag säkert tyckt mej vara smart när jag pulat ner det där & tänkt "nu lägger jag det här, så vet jag var jag har det sen.." Hah!
Det var skönt att det blev hittat iallafall. Nu är ju bara frågan om jag kommer klara mej på det, bilden är gammal! Inte var jag då blondin då bilden togs! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0