you lose.


Ihelgen har jobbet tagit upp all min tid. Förutom när jag ringde veterinären om att min lilla kisse sovit otroliga mängder de senaste dagarna. Jag berättade att det inte alls är likt henne, & att jag tycker att såret ser inflammerat ut, plus att det vätskar ur såret. Som vanligt försöker de med.. "nej, men det är normalt att de är trötta efter ett ingrepp", "såret kan vätska & det ser oftast inte särskilt fint ut men det läker eftersom", "Det är väldigt ovanligt att de får inflammationer". Jag skiter i om det är ovanligt!! Det händer ju ibland, eller hur!!? Eftersom min magkänsla sa annat än hon ville övertala mej, så fick jag tillslut komma in med henne. Veterinären sövde henne på momangen när vi kom in, det hade blivit en ordentlig inflammation. Hon öppnade upp & tömde ut det hon kunde & sydde sedan igen henne. Nu går hon på antibiotika & jag spolar såret med sprit varje dag. TUR att jag åkte in med henne! Att de ska vara så jäkla omöjliga, både läkare & veterinärer!! Men jag kan ju berätta att det inte alls är lätt att försöka få in penicillinet i hennes mun! Huvva vad hon stretar, & jag förstår henne! Jag försökte röra ner det i lite mjölk, men hon är väl inte dummare än att hon dricker upp all mjölk & lämnar de små duttarna av penicillin! Lillstackarn!!

Inatt har syrran sovit här, & imorse klagade både gubben & hon på att jag hade pratat i sömnen hela natten. Surrat & surrat! Hah, jag vet att jag har drömt en massa grejer inatt, så det är inte alls omöjligt! Men det var så sjukt att syrran som låg i teverummet hörde det från sovrummet. Då har jag alltså inte bara mumlat som man kan göra. Ja, jag är bra charmig ;)

Idag när jag pratade i telefonen med min söta farmor sprang hon runt & sa att hon hade tappat bort sin bärbara telefon. Hon letade & letade & jag reflekterade väl inte så mycket över det, tänkte bara att hon pratade i sin fasta telefon..... (när jag hör hur hon springer från rum till rum & letar)!!! Snacka om att vi skrattade då hon kom på att hon ju pratade med mej i den bärbara!!

Idag ska jag springa på stan & se om jag hittar några bra sista julklappar :)


Love Lockdown - Kanye West. Den absolut härligaste låten nu!!

Kommentarer
Postat av: Sis

Vad gulliga du och farmor är, hihihi!

Saknar er! Pusspuss!

Ska ringa dig nu förresten...hörs!!

2008-12-08 @ 21:41:02
URL: http://sannaelisabeths.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0