;)


I förrgår var vi till veterinären som sagt var. Han märkte nog att jag var som en överbeskyddande mamma så till slut sa han att jag kunde sätta mej ner & vara med under ingreppet. "Bara du inte pratar så mycket" sa han!
Jag, som undersköterska, älskar ju ingrepp av olika slag. Min hals har nog aldrig varit så lång som när jag satt där på stolen, för att se så mycket som möjligt. Iallafall så gick allting superbra, hon var helt slut hela kvällen sen. Sov & sov, innan hon stapplade & ramlade ett par gånger påväg till matskålen. Jag såg fram emot att mitt vilddjur till katt skulle vara lite trött de närmsta dagarna. Men ack så fel jag hade!! Igår när jag kom hem från jobbet såg våran annars så fina gran förjäklig ut! Alla grenar var hullerombuller, glittret låg halvt nedslitet på golvet, & värst av allt.. stjärnan var helt sned, där längst upp i toppen! Hon har alltså klättrat hela jäkla vägen upp!!! Jag hittade även mina så fint inslagda klappar uppslitna. Grejjer & julklappspapper över hela golvet!
Så i igår eftermiddag fick jag vackert springa iväg & köpa nytt julklappspapper, & idag får jag väl göra om alltihopa. Men det gör inte så mycket, eftersom jag älskar att slå in paket! ;) Men nu lägger jag nog klapparna i en garderob fram till julafton, istället för under granen.

I förrgårkväll pratade jag med mina älskade vän Moa. Som vanligt blev vårat samtal mycket längre än planerat, så jag somnade nog inte förrän mot ett. Det är inte alls likt mej, då jag mer liknar en gammal kärring som måste lägga sej tidigt, & kliver upp tidigt även när jag är ledig. Självklart försov jag mej bara för att jag somnade lite senare än vanligt. Vaknade kvart över sju & började halv åtta. Visst låter det bra? Då skulle jag ju för fasen redan sitta i bilen påväg till jobbet!

Jaja, nu ska jag springa ut & sätta i motorvärmaren i bilen. Måste iväg på Apo idag igen! Jag springer där hela tiden av olika anledningar. Roligt tidsfördriv, hah! Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0