Party animal.



Visst tänker man ibland att det skulle vara skönt att vara ett djur? Som en katt till exempel? Tänk, vilket härligt liv; busa dagarna i ända, ta en tupplur när som helst, göra sina behov för att sedan lämna det så att någon annan får plocka bort det, bli klappad, ha mat framme jämt så att det bara är att gå & äta såfort man blir hungrig. Aldrig behöva tänka på något speciellt. Ja.. herregud.
Här på bilden ser ni ju, ser det inte härligt ut?

En hunds liv känns inte riktigt lika lyxigt. Människorna bestämmer när det är dags för mat, promenader eller att "nu är det natt, då ska man sova". Det är i princip människorna som även bestämmer när man ska busa. Det är bara att följa med i bilen om man ska åka någonstans, man får absolut inte tugga sönder grejer... då får man skäll. & just det, man får inte skälla! Det förstår man ju, att det måste vara kul.. vi människor känner ju för att skrika ibland, & det måste man få göra! Men hundar ska inte få skälla när de känner för det.

Eros med Kiwis lilla råtta, som jag förövrigt hittade mellan madrasserna när jag renbäddade. & idag hittade jag den i tvättmaskinen, den hade följt med & blivit ren. Men som ni ser på bilden fick den inte vara ren någon längre stund.
Haha, nu kom jag på att syrrans katter hade en precis likadan förut. De (Sigge&Sune) hade bestämt att den skulle möta sitt öde i avloppet inne på toaletten. Man såg att den låg där i vattnet & flöt. Någon gång plockade jag upp den & diskade upp den i hetvatten så att de skulle få leka med den igen. Men samma dag var den tillbaka i det skitiga vattnet. Då gav jag upp, de tyckte nog helt enkelt att den skulle ligga där. Man undrar verkligen vad som går runt i djurens huvud, vad de tänker.. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0