Try this!

Haha. Gud vad mycket skoj jag hittar på Internet hela tiden! :)
Här kan ni gå in & testa ert färgseende. Man vet ju oftast om man har bra färgseende eller inte, men det kan ju vara kul att kolla iallafall. Mitt färgseende är det inget fel på, vilket även visades när jag gjorde testet.
Det roliga är att min sambo säger att han är färgblind "när det gäller vissa färger". Jag blir hela tiden irriterad när han inte kan skilja på svart & brunt &såvidare.
Jag tänkte att det här skulle vara kul att testa på honom. & jäklar, vad förvånad jag blev! Han är verkligen färgblind! Eller kanske inte helt, men med vissa färger!
När man kollar facit så komer självklart det rätta upp, alltså det jag då såg, & sedan visades även en bild på det han hade sett.. om det till exempel var en sjua man "skulle" se så såg jag det med en gång, medan han såg en tvåa - när vi då klickade på facit så visades en sjua, som då färgseende såg, & så visades en tvåa, då färgblinda ofta ser en tvåa istället för en sjua.
Vad krångligt allt blev. men gå in & testa så kanske ni förstår vad jag menar ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0