sanna mina ord.

Nu sitter jag hemma i Åsele igen. Efter tre veckor i streck borta. Det känns skumt, det känns redan som att jag bara är hemma & hälsar på. Jag har alltså flyttat. Strange. Det här som varit mitt hem hela, hela mitt liv! Det måste nog bero på att mycket av mina saker & kläder & andra grejer inte finns här längre...
Vi har iallafall myst riktigt rejält ikväll. Vi har käkat räkmackor (jag vet inte hur länge jag, mam & pap stod & skalade innan vi var klara), men gott var det iallafall! ;)
Sedan blev det Idol, & herregud, vem ska vinna egentligen? Men jag kan säga att jag blev mäkta glad när Amanda skulle sjunga Tainted love, då det är en av de bästa låtar som någonsin gjorts! I just love that song! Iallafall så tycker jag att det är riktigt svårt att skaffa någon "favorit" i år! De flesta är så jäkla bra! Det blir spännande att se vem som åker ikväll... no clue!

Egentligen skulle vi ju ta med ett släp hem ihelgen, eftersom jag skulle ta med mej min kära, röda soffa till lägenheten. Men ack, det gick inte enligt planerna. Eller ja, på sätt & vis kanske? Vi var precis påväg för att hämta släpet, men vi sprang in på Jysk på vägen dit. & DÄR! där hittade jag en svart soffa i läder. Jag blev förälskad ögonblickligen! Den ska jag ha! & därför blev det så att vi aldrig tog släpet.. jag tänkte att det skulle vara onödigt att dra soffan dit bort, & sedan kanske jag ändå bara går & tänker på den där svarta soffan iallafall.. så jag bestämde mej, efter ett snabbt telefonsamtal till my love (för han måste ju ha något att säga till om med), att det får bli en svart lädersoffa istället. Jepp, så blir det. Det blir nog hur bra som helst tillsammans med mitt vita soffbord från IKEA, tror jag. & i veckan kommer nog vår vita bokhylla, eller vad man nu ska kalla det.

Jag funderade först på om jag skulle gå ut ikväll, & dansa lite, eftersom att det ungefär är det roligaste jag vet! Dansa alltså! ;) Men så kände jag att det skulle bli så fruktansvärt mysigt att bara sitta hemma i tevesoffan med mam&pap, så jag stannade hemma, vilket känns som helt rätt val! :)

Måste bara.. jag saknar mina änglar så oerhört!
Här är en liten grej Empan fick av mej när hon fyllde år, för något år sedan.

"A day without you is like a day without light, beacuse you light up my life"
Så är det verkligen! Även om man pratar med dem ibland så räcker det inte.. man känner att det är något som fattas!

Nu ska jag gå & fundera ut vad jag mer ska ha med mej när jag åker... hem(?) på söndag... samtidigt som jag lyssnar på Nirvanas sköna skiva! HÖRS!


"du pratar konstigt"! Hihi.....


Kommentarer
Postat av: Emma

Då är det bäst du ser alla filmer, för han är HEEET! ;P Nej, jag är hemma i Åsele. Var inte på Folkan igår, var bara på fester och drack :) Japp, jag har klippt mig, det var lite läskigt att klippa av sig håret och jag har verkligen inte vant mig än. Men det kommer väl :) Vad blir det ikväll då?

2007-10-06 @ 14:19:08
URL: http://emmauddeby.blogg.se
Postat av: Emma

Ja, det är härligt men har som sagt inte vant mig än. Hehe, jag måste klippa mig så fort jag kommit på hur, annars blir det aldrig av. Åh, vad mysigt det lät med middag. Jag och pappa ska käka entrecoté och dricka vin tror jag. Sen ska jag ut på bravader :) Jag såg att eran bil körde förbi men jag såg inte dig i den. Känns det bra att vara i Åselet igen, fast bara på besök? :)

2007-10-06 @ 17:55:26
URL: http://emmauddeby.blogg.se
Postat av: Emilié

I LOVE YOU

2007-10-07 @ 18:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0