Lilla sjukling.

Jag har gått & dragit på mej världens dunderförkylning. Det bara small till så låg jag där i soffan, på gränsen till jagvetintevad! Var riktigt borta igår - snorig, hals- & öronont! Spenderade hela dagen under täcket. Man blir så förbannad när man blir sjuk, & måste vara hemma från jobbet. Både för att man vet att man förlorar pengar, & att man får dåligt samvete för de som är på jobbet & sliter. Sedan blir jag ju dessutom så grymt rastlös av att bara ligga stilla. Hua! Men vad gör man? Är man sjuk så är man, det hjälps ju inte. Det blir ju bara en ond cirkel ifall jag skulle släpa mej till jobbet iallafall, man smittar ner varandra omvartannat.
Tack & lov har jag ju en underbar man vid min sida, det kan nog vara anledningen till att jag redan känner mej så pass mycket bättre idag. Den lilla ängeln, för han är verkligen en ängel, stack iväg på apotoket igår & köpte halstabletter, nässpray & lite sånt till mej. Sedan fixade han middagen & serverade den där jag låg. Det såg himla gott ut, synd bara att jag helt tappat smaken. Ha! Sedan köpte han även isglass, eftersom det ska vara bra för en ond hals. Plus VeckoRevyn så jag skulle ha något att göra! Underbara människa! Vad skulle jag göra utan honom?!

Om inte alls lång tid ska vi iväg till Stockholm & shoppa loss. Längtar också till IKEA på hemvägen, där hittar man alltid så mycket roligt! Har en liten lista med grejer jag ska köpa där, så det blir nog bra :)
& så har vi bokat tid för fler tatueringar igen! Det känns skönt att ha ett datum att längta till igen, nu var det iallafall ett par månader sen vi var iväg. Jag har kunnat hålla mej ovanligt länge den här gången. Men som vanligt har jag ingen aning om vad det kommer bli. Men det är ett bra tag kvar än, så jag hinner bestämma mej. Självaste funderingarna & bestämmandet kring vad man ska göra förnånting är ju också en rolig del i alltihop. Men roligast av allt är ändå att gå in där & sätta sig i stolen, känna hur nervositeten sätter in, & när nålen börjar durra. När det är färdigt längtar man bara till dagen efter, då man får ta bort plasten & tvätta & titta ordentligt hur den ser ut ;) Hihi! Härlig känsla! Blir också perfekt att passa på att inhandla julklappar då. Åh, det är så kul med julklappar!
Jag verkligen älskar julen, det måste vara bästa dagen på året! & tack & lov är jag ledig :)

Nu blir det soffan igen. Det här blev en för stor ansträngning känner jag.
Krya på mej! Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0