Gimme more.

Igår var jag barnvakt. Eller kattvakt egentligen :)
Min svärmor skulle till veterinären med en av deras katter så jag tog hand om den hela dagen, hihi. Vi hade det riktigt mysigt & var jag än gick så var hon efter mej. När jag gick på toaletten satt hon utanför dörren & skrek tills jag kom ut igen.
Här har vi den lilla godingen!



Sedan har jag även räddat ett liv! Det är sant!
När jag var på jobbet i förrgår frågade en arbetskompis om jag ville ha ett marsvin. Jag svarade snabbt att jag inte ville ha något marsvin. Jag har aldrig haft ett marsvin tidigare, & har aldrig heller funderat på att skaffa ett. Har haft både hamstrar & chinchillor, men marsvin är inget djur som tilltalat mej.
Men iallafall.. när jag hade sagt nej så ringer den här arbetskompisen till någon han kände, & frågade om denne kunde skjuta marsvinet samma kväll(!) Där vände det för mej, kanske skulle det vara mysigt med ett litet djur iallafall! Inte skulle jag kunna leva med att ett djur dör på grund av att jag inte vill ha det!! Kanske ett konstigt sätt att se det på, men så kändes det! Jag vet att jag med all säkerhet hade haft jättedåligt samvete & kanske till&med drömt mardömmar om det stackars marsvinet!
Därför ringde jag min sambo & frågade vad han skulle tycka om ett marsvin, han skrattade självklart när jag sa att vi skulle hämta den redan samma kväll. Men så blev det iallafall!
Så nu har jag ett litet marsvin, & jag är så glad att jag räddat det!
Till en början var den väldigt skygg, men nu ser det ut som att den börjar känna sej hemma, & att den rent av trivs mycket bra i sitt nya hem!
Idag har jag hållt i den flera gånger, & den är så söt när den sitter & kuttrar, plus att den snuttar på fingrarna!!

Åh, det värmer i hjärtat av tanken på att jag räddat livet på den & att den redan är så tam! Ett litet plus är även att den verkar vara näst intill rumsren. Den är, som ni ser, svart & vit. Sedan har den även ett par strimmor i brunt :)


om ni undrar vad min sambo har på fingrarna så är det målarfärg ;)

Idag har vi tittat efter & sett att det är en kille. Nu gäller det bara att komma på ett sött namn till den också. Vad har man för namn på ett marsvin? Hihi.


Igår var vi & shoppade lite grejer. Allt från doftljus till gardinstänger. Vi var även en sväng på Dollarstore, & av någon anledning sa min sambo hela tiden att jag inte fick titta i korgen. Jag fattade ingenting, men han sa att han hittat något till mej, att det skulle bli en överraskning & att han trodde att jag skulle uppskatta det. När vi hade betalat & grejerna kommer åkande på bandet ser jag en keps, & ser att det står Bitch på den! HAHA! Han såg så jäkla nöjd ut! Jaa ni, man kan ju fundera på om det var menat som en pik eller så? Det var kul iallafall. Gullplutt ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åååååå, vilken goding!!! Hoppas jag inte är rädd för den, hihihihihihhihihihi!!! Jag tycker att den ska heta Erik junior...hahahahaha, de var ju lite lika!! :-D

2007-10-16 @ 13:05:58
Postat av: Anonym

Jag tycker den ska heta snoppen :) hihihi

2007-10-16 @ 16:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0