Racing grannies.



Var & kikade runt lite på Evaleso & hittade de här små söta gummorna. Jag tycker att de är helt underbart söta. Kan bara tänka mej hur roliga de måste se ut när man skruvar upp dem så de springer omkring med rollatorerna! Ha!
Hade tänkt beställa dem & att farmora & momme skulle få varsin i juleklapp. De skulle nog också tycka att de var roliga :) Men jag satt & tittade vidare, för jag tänkte att om jag ändå ska beställa så beställer jag något mer samtidigt. Men jag hittade inget som jag ville ha. Inte just nu iallafall. Sedan har jag redan fixat klappar till både farmor & mormor. Så dessa charmiga små saker får vänta. Kanske beställer därifrån senare nån gång, & då ska de få dem bara för att. Hihi :)

Jag har kommit fram till att vi egentligen bor på det perfekta stället. En varm sommar & en kall vinter. Visst kan man vara irriterad ibland när ögonfransarna blir alldeles vita av frost på vintrarna, och det är jobbigt att gå & spänna hela kroppen för att man är rädd att halka. Man måste köra supersakta för att inte få sladd med bilen i varje korsning. Men samtidigt. Hur mysigt är det inte att sätta sej på skotern & bara köra? Kanske göra upp en eld någonstans i mörkret & äta middag utomhus. Jag tycker synd om människor som aldrig suttit på en skoter. & norrsken - hur vackert är det inte egentligen? Jag tycker även synd om de som aldrig sett ett riktigt norrsken! Ett som bara flyter fram över himlen, sprakande & helt overkligt. En jul utan snö skulle jag aldrig klara. Var finns julkänslorna då? En jul måste innebära snö & kyla utanför fönstret!
Sedan uppskattar man sommaren så himla mycket när den kommer igen. Det är obegripligt att det är så himla stor skillnad på sommar & vinter. Visst skulle det vara skönt att slippa kylan ibland, men.. allt mys väger upp iallafall!

Förövrigt går jag bara runt & lyssnar på Nirvana, & myser i tofflorna svärmor stickat till mej. Funderar fortfarande på middag. Man vill ju inte äta vadsomhelst, det är ju ändå fredag. Det är tungt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0