Migrän.

Johnny Cash-låtar är så mysiga. Just nu spelas alla hans låtar på vår dator. Man blir aldrig less. Men man blir trött & skulle helst somna till dem. Jag ska snart slå in de sista klapparna, som my love ska få. Hihi.

Jag tänkte att jag ska dela med mej av något bra idag. Jag har ofta huvudvärk. Ofta som i varje eller varannan dag. Fast det kan gå lite i perioder också. Ibland har jag en bättre period & kan slippa värken i en vecka i sträck.
Iallafall så hjälper aldrig Alvedon & jag har varit hos olika läkare för det här, & alla säger att jag har spänningshuvudvärk. & visst kan det stämma, då man tidigare stressade i skolan & sådär. Jag har även mycket miner för mej, vilket även kan leda till spänningshuvudvärk. Exempelvis så rynkar jag ofta pannan. Jag har varit ganska duktig på att vänja mej av med det. Men jag spänner mej nästan i allt jag gör. Jag har kommit på att jag spänner mej otroligt när jag står i duschen. Kanske för att jag är expert på att duscha för länge, & folk brukar gnälla på mej & be mej skynda på. Detta kan nog ha lett till att jag alltid måste skynda mej när jag står i duschen - jag tar i som en galning när jag tvättar håret, för att det känns som att det ska gå fortare då. Men jag tror att det bara gör att det tar längre tid, för fortare går det då inte! Sedan när jag sitter & äter.. då spänner jag mej nog mer än någon annan gång. Många har sagt åt mej att det ser ut som att jag ska mörda det som ligger på tallriken. & det är sant, jag tar i så jäkla mycket för att skära något som inte alls behöver vara segt att skära. Ha! Det låter sjukt, men så är det nog. Jag har försökt att bättra mej på dessa punkter, & samtidigt känns det som att dessa småsaker inte skulle kunna leda till att jag måste ha huvudvärk så ofta. Speciellt nu när jag slipper skolan & stressen med alla läxor & sådär. Jag tycker att det borde ha slutat upp efter att jag slutat skolan. Men icket.
Därför provade jag då Eeze, migräntabletten. & vilken skillnad! Inte bara huvudvärken försvann, utan också all värk i axlar & nacke! & nu finns det även en ny tablett, Diclofenac T, & den hjälpte om möjligt ännu bättre. Plus att den är billigare. Alltså är det en typ av migrän jag haft hela tiden, & alla läkare har bara sagt att jag har spänningshuvudvärk. Där ser man. Det är iallafall skönt att kunna ta en tablett & veta att den kommer hjälpa. Så om du har huvudvärk ofta, & Alvedon inte hjälper så kan du ju prova någon av de här tabletterna. Man kanske inte tror att man har migrän för att man inte får sånahär riktigt svåra attacker så att man spyr, men något som känns som vanlig huvudvärk kan alltså vara en typ av migrän.
Sedan måste jag ta mej i kragen & börja träna ryggen. Det vet jag. Då kanske jag kommer slippa huvudevärken helt, utan att behöva ta några tabletter. & det skulle vara hur skönt som helst, då jag inte gillar att ta tabletter. Jag tjurar med att inte ta någon tablett tills jag blir tokig & inser att jag måste ta en för att det ska försvinna. Jag är ju ingen träningsnarkoman precis, utan mer av en soffpotatis. Jag gillar inte att träna alls faktiskt. Men jag måste börja snart.
& det ska jag.


Imorgonkväll ska vi nog iväg & bowla. Det kommer bli spännande, då det är över ett år sedan jag spelade sist. Men det är så konstigt för ibland kan det gå så jäkla bra & ibland går det åt skogen för mej.  Oftast är det så att det går dåligt, sen helt plötsligt får jag strike, sen går det dåligt ett par gånger & så kommer en strike igen, & så fortsätter det så hela spelet. Det brukar iallafall inte sluta med att jag står som vinnare iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0