Tattoos.

Nu råkar det vara så att jag helt & fullt älskar tatueringar. Jag gjorde min första när jag var femton, & har sedan dess hunnit med att göra sammanlagt åtta stycken unika tatueringar. Jag ångrar inte en enda av dem, även fast jag har en tendens att inte kunna bestämma mej för vad jag ska göra för tatuering & var den ska sitta, förrän dagen när den ska göras! Haha, många har undrat när jag ska sluta göra fler tatueringar, & många tycker inte att jag ska göra fler. För tillfället känner jag mej nöjd, jag känner inget behov av fler.. just nu. Men jag kan nog med säkerhet säga att det kommer bli fler, bara inte inom den närmaste framtiden.
Självklart kan jag, som många andra, tycka att det kan blir för mycket av det goda, så att säga. Det är helt enkelt inte vackert om det blir för mycket småtjafs här & där. Jag tycker heller inte det är speciellt snyggt när man har hela armarna täckta med färg, men samtidigt rör det inte mej. Andra får göra precis vad de vill med sin kropp, precis som jag får med min.
Många frågar hur jag törs, om jag inte är rädd att ångra mej senare. & visst har man haft sina stunder av beslutsångest, om man ska göra den tatueringen där eller där & så vidare, men jag känner som sagt var ingen ångest över mina tatueringar. De är nu en del av mej, kort & gott ;)
Sedan är det även många som frågar om det inte gör ont, & svaret från min sida är i stort sätt nej. Självklart känns det mer eller mindre på olika ställen, och det är mer obehagligt på vissa ställen. Men jag har troligtvis en rätt hög smärttröskel, för jag tycker uppriktigt sagt inte att det gör speciellt ont. Jag kan erkänna att den tatuering som kändes mest var den jag gjorde på foten. Den gjorde faktiskt rätt så ont, vilket ju är förståeligt då fotens ovansida är väldigt hård - man har ju i princip bara ett tunt täcke av hud ovanpå benet. Men nu i efterhand var den helt & hållet värt det!
Jag tänker inte lägga ut bilder på varenda en av mina tatueringar, däremot på en av dem. Detta för att jag tycker det är så festligt att min blogg heter LizaAngelica & jag har även en tatuering med denna text. Liza är alltså mitt namn, & sedan är Anglica mitt mellannamn. Jag är en mycket stolt ägare av båda två, så varför inte en tatuering som visar det? :)



Det är alltså insidan av min vänstra underarm ni ser på bilden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0