Fjällfjälla!


Ihelgen var vi i fjället. Första gången i fjället för mej i år! Vi tog aldrig med oss skotrarna, det kändes lite onödigt när vi bara skulle vara fredag-söndag. Men skidorna var med, & det var första gången på ett par skidor på väldigt länge! Men det gick bra. Det är jäkligt härligt att åka skidor måste jag säga!

Jag & gubben höll i ett par lekar, som turned out väldigt bra! Det var riktigt roligt! Vi hann till Kittel två gånger, på hotellet en sväng även om det var väldigt dött där. Riff raff ruff skulle dit senare på kvällen, men vi var så trötta så vi orkade inte vänta tills de kom. Shoppade lite i Dikanäs, haha! Två superfina ljuslyktor att hänga i taket, & två lila dekorationshjärtan i trä! De har faktiskt mycke fina grejer där, plus att det är tokbilligt! :) Vi såg även en stor hare.

Våran helg i fjället var bäst.
   
    
      
  

Bild nummer sju & åtta togs medan vi höll i lekarna,
ifall ni undrar vad de håller på med :)
Den sista bilden visar hur ett hår kan se ut i fjällvärlden!

En av lekarna vi höll i var en frågesport, om allt möjligt som rör vår familj. Ett exempel; "Nämn tre av familjen Öjstams sex djur", & då syftar vi alltså på Eriks familjs djur. Eftersom att jag pratar om deras djur ganska mycket, då jag är tokig i djur, tänkte jag kolla om de lagt något namn på minnet.  De skulle skriva ner så många namn de kommer ihåg. Pappa hade missuppfattat hela frågan, & när vi fick syn på hans svar trodde jag inte det var sant! Han hade skrivit "Liza, bebben" & var upprörd att han inte kunde komma ihåg fler!!!!!
HAHAHA! Jag frågade vad han menade med sitt svar & förklarade frågan igen. Han suckade & sa att han helt enkelt hade missuppfattat frågan. Han hade tänkt "familjen Öjstam" som min & Eriks egna familj. Men då vet jag inte om han anser att jag är Eriks djur eller vad han kan ha menat. Haha! Plus att han som sagt var upprörd att han inte kunde komma ihåg fler är mej & bebben... ? Bebben är ju vårt enda husjur. Hah!

Helgen var toppenbra, förutom att den såklart gick alldeles för fort.

Kommentarer
Postat av: sanna

du är så fin :)

2008-05-06 @ 21:55:23
URL: http://hjiiiktlikjh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0