dumdum.


Helgen var verkligen händelserik! I fredags for vi till gubbens föräldrars hus för att ta hand om kattor & blommor. Det blev vin & spel, jag var lite irriterad över frågorna där man skulle vara allmänbildad, som vanligt. So not me! Men det var roligt iallafall. På lördagen grävde vi ner oss i snön & myste i värmen. Försökte mej på trickskidor, något jag aldrig testat förut! Åkte utför en liten minibacke utan att ramla, även om jag nästan gick ner i spagat! Hah, sedan tolkade jag efter skotern & det gick konstigt nog lite bättre! Ramlade bara två gånger! :)
Sedan skiftade vi däck & Erik hade en liten lektion om olja, kylarvätska & lite sånt. Bra-att-veta saker, helt enkelt! Sedan bar det iväg till Åsele. Där spenderade vi natten & hade mycket roligt. På söndagen åkte vi tillbaka till kattorna & blommorna. Sedan var det upp fem på måndagmorgon för att hinna på jobbet.
Man var lite mör den arbetsdagen vill jag lova!

Idag är jag ledig & sis & mam kommer hit, så vi ska gå på lite affärer & sånt roligt. De ska sova över, mysigt! Hah, jag pratade just med syrran & frågade henne om hon vet ifall jag kommer få extra då jag ska jobba valborg & dagen efter, eftersom det är en röd dag. Hon svarade snabbt att hon läst i tidningen att alla inom vården & hemtjänst jobbat gratis på torsdag, på grund av strejken. Jag skrek rätt ut "VA"!!!?? Hon fortsatte spinna på det, & jag kände att mina öron, & även ögon höll på att ramla av. Efter en stund började hon skratta, & jag insåg vad lättlurad jag måste vara.

Dumskallar som ska riva vårat hus. Jag är arg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0