what a difference a day makes

Idag var jag, sis & mio & hjälpte farmora att sätta lite blommor. Alltså min farmor!! Det är en dam ska ni veta! Ojojoj, vad man får skratta när den människan är i närheten! Det går inte med ord att beskriva! :)
Först så ska hon gå en liten prommis med Mio, & när vovven blir uppspelt för nånting så börjar han skaka som en annan tok. Då går farmor iväg på rangliga ben, & så hör vi hur hon säger: "Men herregud, va du skaka! Ha du parkisson"? (Parkinson, sjukdomen som gör att man skakar, men farmor kan inte uttala det ordet & det gör det ännu roligare! :))
& inte nog med det! Lite senare så tyckte hon att hennes jacka såg så bred ut på henne, så hon säger.. " Men ojojdå, de ryms ju två Märter i den här"! (Min farmor heter Märta) HAHA! Jag kan mycket väl tänka mej att det inte låter speciellt kul, men alla som träffat min farmor vet hur hon är. Man skrattar tills man får andnöd! ;)

Jag har ju blivit erbjuden jobb efter att jag varit på intervju, & idag ringde jag till dem & meddelade att jag tar det. Jag har hållit på & funderat fram & tillbaka, & tänkte ge det ett försök! & det blir verkligen himla tvärt allting händer, för två dagar sen var jag arbetslös & nu är jag då allt annat än det, då jag fick en tillsvidareanställning med en gång! Underbart! :)
Redan på fredag börjar inskolningen, & sedan flyttar jag inom kort! Det blir spännande! :)
Farmor tycker att det är tråkigt att jag flyttar. & mamma ville inte släppa iväg mej, även om det inte är speciellt långt att åka. Hihi! Det känns bra att ha så pass nära hem, & samtidigt komma härifrån!

Sedan har jag suttit & kollat på en massa bilar idag. Nu är jag i behov av en bil! En billig som går billigt! Inte det lättaste att hitta! Plus bra vinterdäck då! Vi får kika vidare.. men jag vill ha en NU! Jag är ingen som gillar cykeln speciellt mycke! :P

Förövrigt har jag kommit på att jag hade haft körkort i 1 år igår, GRATTIS till mej! Ett helt år utan någon anmärkning! Peppar peppar - annars blire väl snart! Ta i trä också, för den delen!! Förresten har det gått jäkligt fort alltså, det känns som igår jag var på körskolan!

Imorrn ska jag till tandläkarn, måste komma ihåg att ställa klockan... förresten har jag klarat 15460 poäng på spelet nu! Det är Level 7! Ojsan, ett rim där! ;)
Skit att man måste bli så beroende av en del spel, det är inte likt mej alls.. jag som skulle sluta spela nu. Men grejen var den att syrran på något vis lyckades slå mitt sista rekord, & då blev jag ju bara tvungen att slå henne så jag har mest! Vi får se om detta kommer urarta snart...
GONATT!


Kommentarer
Postat av: Emma

Vad har du fått för jobb, och vart ska du flytta? Grattis till året :) (jag har haft det i 1 år, 5 månader och 6 dagar)

2007-09-13 @ 00:02:23
URL: http://emmauddeby.blogg.se
Postat av: Sis!!

HAHHAHAHHAHAHA, farmor är för rolig!!! :-D

2007-09-13 @ 18:02:35
Postat av: Emma

Men gud vad härligt med fast jobb! Det blev inget på Hall? :)
Nej, har inte börjat töja, den smalaste grejen får jag inte ens in i örat, jag har försökt trycka in den, men det är fasen omöjligt. Ska försöka hitta en jättetunn först.

2007-09-18 @ 14:25:47
URL: http://emmauddeby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0