crazy days.

Ja, var ska jag börja?
Har nu förflyttat mej ungefär nio mil från Åsele. I söndags våldpackade jag, bilen var, utan att överdriva, smockfull med grejer! Har haft inskolning på nya jobbet hela veckan, men idag var jag ledig. Det var otroligt skönt & jag lagade middag tills my love kom hem från jobbet. Det blev tacos & självklart var jag tvungen att göra Empans specialsås till! :) Man blandar Creme Fraiche med purjolök, salt & peppar. Otroligt simpelt & otroligt gott! Plus att jag pressade i lite vitlök vilket gjorde den, om möjligt, ännu smarrigare! Det var så kul för mitt sällskap hade ingen som helst aning om att jag skulle göra middag tills han kom hem, eftersom jag sagt att vi skulle fara & handla någon mat när han slutat. Han blev GLATT överraskad när han kom in genom dörren & det luktade tacos i hela lägenheten!
Sånt är så kul! :)
Vi har även varit & handlat lite smågrejer till lägenheten ikväll, allt från toalettartiklar till klockor! Jag vet inte riktigt var min sambo (hihi) ska kunna visa sin personlighet i lägenheten, då min vilja är ganska stark.. jag har redan hunnit ändra ganska mycket här sedan i söndags. Men det kanske är bäst så? ;)
Träffade en av mina gamla lärare sedan skolan, & då känner man hur enormt mycket man verkligen saknar skolan! Man insåg inte hur bra man hade det under skoltiden, man klagade bara över alla läxor & allt hela tiden. & visst är det skönt att slippa allt sånt, men samtidigt så går hjärnan på högvarv även nu, då man går omkring & funderar över jobb & vad man ska göra här i livet. Det gör man HELA TIDEN verkligen!
Anyway så gjorde jag efterrätt när vi kom tillbaka från stan. Jag hade tänkt baka något, men då vi inte hade några ägg hemma fick det bli ett litet hop-plock istället. Visst hade jag kunnat gå 200 meter för att köpa ägg, men det kändes alldeles för långt just då! Därför blev det detta vi åt, det smakade inte illa det heller! ;)



Ihelgen kommer jag vara ensam eftersom min sambo kommer fara hem & jaga. Men det gör inte så mycket, eftersom jag kommer jobba i princip hela helgen.
Igår ringde min älskade vän från Stockholm & det var så roligt att prata om allt som hunnit hända på en enda månad! Men man måste verkligen planera in samtalen numera, eftersom man inte pratar lika ofta som förut så blir de ungefär en timma långa! Det går inte att komma ifrån!

Nu ska vi krypa ner & se en film innan vi somnar. Imorgon kallar jobbet, på riktigt! Nu är det inte inskolning längre.
PUSSHEJ!


Kommentarer
Postat av: Sis!!

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, vilken god efterrätt!!! Varför har du aldrig bjudit oss på den??! VAVAVVAVAVAVAVAVAVA?????!!! Nu ska vi fara ut och käka strax!! Pöss!

2007-09-21 @ 10:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0