Julmys.

Min sambo kommer inte hem på lunch idag. & jag börjar klockan fyra, vilket alltså betyder att vi inte träffas förrän efter nio ikväll när jag har slutat. Jag har försökt få i mej någon lunch iallafall. Jag har så grymt svårt för att äta ensam, det är bara så tråkigt! Bara jag har någon att prata med, det kan till&med vara i telefonen, då går det mycket bättre att äta. Konstigt. Idag blev det iallafall Calzone till lunch, rester sen middagen igår. Jag är ingen pizzaätare egentligen. Calzone är det enda i pizzaväg som jag tycker är ganska gott. & det var så jäkla enkelt att bara beställa & äta pizza igår, då jag inte kunde komma på nån middag. Där hade vi den där idéetorkan igen.

Igårkväll slog jag ju som sagt in julklappar. Jag bad min sambo spela julsånger så jag skulle få den där julkänslan. Jag brukar alltid spela julsånger hemma i Åsele, såhär före jul. Men då säger han att det inte finns några julsånger på datorn. Därför fick jag skapa julmusik. Jag stod där inne i köket & slog in julklappar, & så kommer han in bakom mej. Med kameran i högsta hugg. Han spelade in, & hade spelat in min vackra sång. Så jäkla roligt att titta på filmen sen. Han smyger in bakom min rygg & där står jag & tar i ordentligt med "I'M DREAMING OF A WHITE".. sen blir det tyst & jag vänder mej om &.. "SPELAR DU IN"?! Ha!

Jag har förövrigt bestämt mej för att sluta snusa. Igen.
Den här gången ska jag inte trilla dit igen. Fan heller, när man hör att de ska höja priset ännu mer nu. Det är ju helt sjukt. Varför började man snusa överhuvudtaget? Så jäkla korkat. Man var helt enkelt ung & dum. Nu är jag vuxen & har mognat. Japp, därför klarar jag det. Om man tänker efter... det finns inget bra med att snusa. Inget, inte ett dyft. Man får bruna tänder, förlorar en massa jäkla pengar i onödan, höjer risken för cancer.. ja, jag behöver nog inte fortsätta. Det kanske är bra att snusa om man vill gå ner i vikt. Man äter kanske mindre för att man inte blir lika sugen på nåt om man lägger in en prilla. Men jag har ju inte det problemet, så..
Mamma berättade om de små barnen som plockar tobaksbladen hela dagarna. De plockar redan när de är jättesmå, & blir på så sätt beroende redan som barn & får ett väldigt kort liv. De plockar tobaksblad för att föräldrarna ska tjäna pengar. & även de är beroende så det blir till deras tobak pengarna går. Inte till barnen så de ska kunna gå i skola. FATTA! & så går vi & köper tobaken. Sjukt.
Jag tvärbestämde mej igårkväll att när den här stocken är slut är det finito.
wish me luck!

Var & inhandlade en söt tomte. Jag är inte så mycket för just tomtar & grejer. Jag gillar mer den här mysbelysningen. Men den här var så söt så jag var tvungen. Köpte även ett sånthär ljus som man tänder för varje dag i december. Det är så mysigt, man måste ha ett såntdär ljus varje år. & så ser man även hur dagarna räknas ner fram till självaste julafton. Vi såg också en gran som skulle passa bra här, den blir inte för stor för att ha i en lägenhet, det så sött att den var mindre än en vanlig gran.


den här lilla rackaren (fast den är inte så liten) ska få bo under vår framtida gran.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0