Pepparkaksfil?


Jag tror att jag har blivit lite beroende av glögg. Det är ju så otroligt gott, & så får man lite extra julkänslor av lukten! Igårkväll drack vi glögg, & gubben gjorde nån specialglass. Vanlig glass som han låtit smälta lite, & sedan smulade han i pepparkakor. Det var faktiskt riktigt gott måste jag säga! Så igår var det verkligen jul här hos oss!

På tal om pepparkakor. Har ni sett att det kommit en ny fil på Norrmejerier? Pepparkaksfil! Precis älsklingens stil, & precis inte min stil! Han var supersnabb att lägga ner den i vagnen en dag när vi var & handlade, & jag lika snabb att plocka ur den. Jag ville absolut inte ens ha den i mitt kylskåp. Pepparkaksfil? Usch, man hör ju bara på blandningen att det kommer bli ett F I A S K O!
På något vänster lyckades han övertala mej om att han skulle få testa den iallafall. Hua, jag rös bara av att titta på den.
MEN, hör här!! Jag gillade den. Eller, jag gillade den skarpt faktiskt! Så även om du är skeptisk.. ge den en chans. För faktiskt, så var den riktigt god. & annars är jag en sån som inte gillar fil med smak. Det ska vara naturell. Men där ser man, man kanske ska vara lite öppnare för grejer iallafall? "BRA ÖJSTAM"! haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0