MAH!


Jag har min långhelg nu, hihi. Ledig fredag, lördag & söndag! Underbart! Min kära familj kom igår & hälsade på. Vi gick ut & åt kolgrillat. Mio satte igång larmet på gubbens bil. Polisen kom dit. Herregud.
Men det har varit så kul & mysigt! Vi drack glögg, jag gjorde efterrätt - det blev en succé. Lägger ut receptet senare. Amarula & Passoá blev det också. Gött. De sovde över, hela min familj. Jag hade så ont i skallen igår när jag gick & la mej, för att jag hade skrattat så mycket. Plus att det av någon anledning alltid blir så hög ljudnivå när vår familj är samlad. Trots att vi bara är fyra stycken. Man måste alltid höja rösten lite för att få en syl i vädret. Jag var tvungen att sova på soffan för att syrran sovde på en madrass på golvet i teverummet. Det var så mysigt, synd bara att jag somnade på nolltid. Det hade varit mysigt att ligga & prata en stund. Men det klarade syrran bra själv, hon fortsatte & prata även fast jag somnat.
Jag hade städat hela lägenheten, så det skulle vara perfekt tills de kom. Pappen hade aldrig ens varit in i lägenheten tidigare, & mammen & sis var väl hit någon gång när jag just flyttat hit. Det har skett lite förändringar sen dess.. Det var alltså superfint när de kom, & nu är det inte alls lika städat & välorganiserat längre. Skumt?

Nu är min lilla gullgubbe & spelar fotboll. Lucialiret, änsålänge verkar det gå bra för dem. Jag skulle vilja att det gick dåligt, så han kom hem någon gång. Jag sitter ju här själv! Plus att det är fest i lägenheten ovanför, jag har övervägt att gå dit & ta över hela festen. Eller att knacka på & klaga, bara för att förstöra deras roliga. Men jag håller mej nog här, det är nog lugnast så. Jag & lilbebben. Vi har myst i soffan ikväll, han är så söt när han sitter & kuttrar. Idag tog han några godisar ur min mun. My love tyckte att jag var äcklig, & sa att lillbebben bor i bajs.


Förövrigt.
Jag har blivit så jäkla klumpig! Klantarsel! Ja, jag fattar inte vad som hänt med mej på sista tiden. Så här har jag aldrig hållt på & klantat mej förut. Vid varje måltid sölas det både här & där. Gubben sitter bara & väntar på dagens kladd på golvet eller någon annanstans, när vi sitter & äter. Jag har gett upp att vi ska kunna äta middag i tevesoffan, det går helt enkelt inte. Jag sölar ner.
Alltså en sak om man är en klantig person, men jag ÄR ju inte det egentligen. Har ju aldrig varit tidigare iallafall. Nu druttar jag på rumpan utomhus, precis bakom ryggen på gubbar som pratar i telefon, & såna konstiga saker.
Tidigare i veckan stog jag på en pall. Jag hade ställt ett stort glasfat på golvet "tvärt". Sedan, när jag ska kliva ner från pallen lyckas jag självklart kliva på ena änden av fatet. Detta resulterar i en "Americas Funniest homeVideos"-effekt.. andra änden av fatet kastas upp & jag får världens smäll över smalbenet. Det gjorde så fruktansvärt ont att jag inte kunde andas. Jag stog & skrattade för att inte börja gråta. Fatet är väldigt kraftigt så det gick inte sönder, men det blev en ordentlig smäll. Plus att det var vatten i fatet som flög över både mej & golvet. Såna där gånger kommer gubben alltid & ska trösta & vara snäll. Jag hatar sånt, så när han kommer där med den där lena rösten & frågar hur det gick, svarar jag surt som en jäkla kärring att han ska sluta. Jag hatar bara helt enkelt när folk ska trösta en sådär när man gjort illa sej. Hua. Men sen gatt jag faktiskt säga förlåt, för jag vet ju att han bara gör det för att vara snäll. Men nu vet han nog att han inte ska trösta mej om jag gör mej illa igen. Eller kanske när jag gör mej illa igen.

Jag pratade med Men Marie för ett par dagar sen. Det var trevligt. Jag vet inte när jag senast pratade med den människan. Hon är en av de roligaste människor jag vet. Där har ni min överman i klumpighet. Hon är en klockren klumpeduns! Spräckta byxor här & där. Felsägningar. Fall i trappor. Halkningar. Ja, allt som bara är möjligt! Hon lyste verkligen upp dagarna på skolan!

- - -

Det roligaste är att... när jag satt & skrev om hur klantig jag blivit så lyckas jag klanta mej så det blir något fel på datorn. Jah kom åt nån jäkla knapp, & jag är ingen datanörd direkt så.. Inget funkade som det skulle, & gubben fick fixa det. ÅH. När ska det sluta ?

Kommentarer
Postat av: Embe

Helvete så mycket du skriver, människa :P

2007-12-17 @ 17:54:57
URL: http://emmauddeby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0