Hoho!


Vad är det här? Fem plusgrader! Det är fem dagar till jul! Jag vill att trädkvistarna ska vara fulla av snö & is när man tittar ut genom fönstret!! Det här är inte mysigt! Skit! Plus att det är riktigt jäkla snorhalt! Jag skulle gå på stan en stund tänkte jag. Har inte hittat kläder till jul än, så jag tänkte att det blir ju perfekt att göra det på min lediga dag. Jag kämpade mej upp för något som måste vara norrlands värsta backe. Först gjorde jag ett försök för att sedan måsta ge upp, & glida nerför på mina skor. Jag gick över vägen, sakta men säkert. & där tog jag mej upp efter både svett & tårar! (nej, men nästan!) När jag väl tagit mej upp höll jag på att blåsa bort, på riktigt! Det är ju hemskt att gå & spänna hela kroppen för att inte drutta på rumpan!
Jag hittade ingenting av det jag letade efter. Så jag hade kämpat mej dit helt i onödan! & innan jag var hemma sen igen! Jag slängde mej i soffan påengång jag kom in genom dörren, jag & bebben åt en massa vindruvor. & jag njöt av att få slappna av, äntligen! Hah, det låter som att jag bor tre mil ifrån stan. Faktum är att jag går uppför helvetesbacken, & nerför en liten bit & sedan är jag framme. Men idag kändes det faktiskt som tre mil, minst!

Jag har upptäckt att polisen är väldigt aktiv här. Man ser dem hela tiden, närsomhelst & varsomhelst! Det jobbiga är att de ofta står vid en korsning nedanför där vi bor. & tror ni att nyfikenstruten kan hålla sej ifrån att speja ut genom fönstret då? Det är jättepåfrestande, men jag måste stå där & se ifall det händer något spännande! Om de tar någon & sådär! Hah, sjukt!
Men väldigt intressant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0