Bromsen i botten.

Herrejösses. Förlåt, förlåt, förlåt.
Nu har jag slarvart med bloggandet, igen. Jag hinner helt enkelt inte! Men idag hade jag en kort dag, så jag tänkte att jag måste ta mej tid & skriva lite nu. Ge inte upp, kära läsare! Jag ska göra mitt bästa för att inte glömma uppdatera lite oftare!
Nu har det redan varit andra advent. Otroligt. Två veckor till jul. Otroligt igen. Julmusiken dånar i lägenheten för tillfället. Det finns inget mysigare än julmusik såhär innan jul. & granen är pyntad & skapar ännu mer julstämning. Stakarna står & lyser i fönstren. Det är så kul att titta i alla fönster nu, alla stakar & stjärnor i alla möjliga färger! Lillgubben har lagt en superfin matta i vårt kök, det blev så himla BRA! Det ser ut som brädor i trä, & som "låtsasspikar" i dem. Grymt!
Vi har varit i Umeå, som vanligt visste jag knappt vad jag skulle tatuera. Det blev iallafall att jag "bara" byggde ut en tidigare tatuering. Men det blev bra, & nu betyder den nånting iallafall!
Resan till Umeå gick bra.. tack & lov! Det kunde ha gått illa... jag sitter där vid ratten, syrran bredvid & mammen i baksätet. Vi ligger bakom en bil i ett backkrön, när jag ser att bilen framför trycker ner bromsen. Hann tänka att det måste vara något på vägen, & hinner sakta ner lite. När vi kommer upp i backen står det renar över hela vägen. Jag trycker ner bromsen allt som går, & vi bara håller andan. Vi glider närmre & närme bilen framför. Som tur var fick vi inte möte, så jag kunde glida över på vänstersidan. Det gick bra. Jag vill inte ens tänka på vad som skulle ha hänt om vi hade fått möte, så jag inte kunnat glida över på vänstersidan av vägen, även om vi inte körde speciellt fort. Hua, där kan vi snacka om hjärtat i halsgropen.
Men vi var tvungna att skratta efteråt när vi tänkte tillbaka på det, eftersom syrran slängde sej ner i sätet så hon nästan låg ner. & så ligger hon där & skriker "Vi kommer att dö, vi kommer att dö"! & sedan när hon märker att jag viker över på andra sidan, säger hon ".. far över på andra sidan.."! för att strax efteråt säga "vilken tur att jag sa åt dej att fara över på andra sidan.."! HAHA, gullgumman!

Var tvungen att jobba i fredags, jag var inte så glad åt att missa Idolfinalen, men jag hann ju se utröstningen. & sen kikade jag på reprisen också. I lördags blev det faktiskt hotellet, helt oplanerat. Det var faktiskt kul, & det blev lite karaoke med ;) Hann prata med både Moe & Empan ihelgen, det tycker jag är bra gjort! Det kändes riktigt bra att höra vad de har för sej & sådär.. men man vill bara åka till dem & krama om dem ordentligt! Gud vad jag saknar dem! Man känner det inte så mycket förrän man pratar med dem. Konstigt.
Jag har hittat ett par vinterskor, äntligen. Ett par vita.. typ snowjoggers. Men de är högre upp på benen. Supersköna & varma! Men jag tror de kan bli lite farliga, då jag har varit på väg att åka i backen redan! Halkiga! Sedan har jag inte hittat någon vinterjacka än.. & det är då man utnyttjar sin syster! Jag har nämligen tagit hennes vita jacka, vilken passar utmärkt till mina nya vinterskor. Som tur är så är hon lite galen när det gäller jackor, hon hade ett par stycken jackor till, så jag kunde ta den :) Den är så stor & pluffsig, så jag kommer inte frysa det minsta i vinter! Härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0