bleeding love.


- leona lewis. grymt skön låt!

Igår höll jag på starta en eldsvåda i vårt kök!! Jag är inte riktigt van att tända "vanliga" ljus, jag använder mest värmeljus. Det kan bli ganska farligt, eftersom man lätt glömmer släcka dem då. Men nu har vi haft ett adventsljus, ni vet ett sånt som räknar ner dagarna till julafton. Vi hade tänt det igår vid lunch, sedan far gubben tillbaka på jobbet & jag går & lägger mej i soffan för att vila. Som tur var så somnade jag aldrig!
Jag pratade med mammen en bra stund i telefon, innan vi avslutar samtalet går jag in i köket igen & då ser jag världens låga på bordet. (Vi hade, smartarslen som vi är, tryckt ner lite papper i ljusstaken för att ljuset skulla stå rakt). Pappret hade tagit eld & brann för fullt, tillsammans med den lilla stumpen som var kvar av ljuset. Alltså jag fattar inte hur fort det måste ha brunnit ner.. jag menar, igår var det ju ändå bara 20:e!
Så hos oss har det redan varit jul tydligen, vad tråkigt. Nä, hua. Det kunde ha gått riktigt illa! Våra köksmöbler i trä skulle nog ha brunnit som bara fan, & ljuset stog rätt nära gardinen, tänk om den hade tagit eld! Usch, nog om det nu.

Jag tror att jag hittat årets jultröja faktiskt. Ska nog springa & köpa den imorrn. Måste bara prova den igen först, innan jag bestämmer mej :) Skönt isåfall, så man slipper tänka på det mer.

Nu ska jag kolla runt lite.. måste shoppa lite grejer snart känner jag. Nu har lönen kommit igen! = SHOPPING! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0